NÁRODNÍ PLÁN OBNOVY POMÁHÁ NA AMU

Akademie múzických umění v Praze získala na svou modernizaci přes 35 milionů korun z Národního plánu obnovy (NPO). Díky tomu na AMU proměňujeme celou řadu nápadů ve skutečnost. Zaměřili jsme se na zvýšení digitalizace výuky na AMU, která tak bude mj. lépe připravena na realizaci různých flexibilních, hybridních či distančních forem výuky.

V rámci aktivity A1 bylo v letech 2022 a 2023 pořízeno vybavení zejména pro distanční a hybridní výuku v hodnotě více než 4,8 milionů korun. Byly nakoupeny videokonferenční systémy a počítače, ale také vybavení přímo využívané pro výuku nebo přijímací řízení, jako například zařízení pro natáčení animovaných filmů, tablety nebo úložiště pro ukládání a sdílení audiovizuálních souborů. Dále probíhal rozvoj studijního systému za účelem efektivnější administrace studijní agendy.

Aktivita “blended learning” je zaměřena na vznik studijních opor, které budou studentům k dispozici v systému Moodle. Pro řadu opor vzniká zcela nový obsah například v podobě podcastů, který autoři zasazují do svých kurzů. Třetina kurzů je odevzdána ke kontrole ohledně autorských práv a licencí. Této problematice věnujeme velkou pozornost, protože výstupy odevzdáváme v režimu CC BY ND, tedy s uvedením původu a bez změn v dokumentu.

Na DAMU vzniká historicky první profesní studijní program, který už má svoje interní poetické jméno LAD.LA (Lightand Audiovisual Design for Live Arts). Realizační tým navázal kontakty v Kanadě, Británii, byl na uměleckých školách ve Finsku a ke konci roku bude hotový akreditační spis, který projde expertní oponenturou a poté vstoupí do akreditačního procesu. Vedle práce na spisu vznikají i dvě studijní opory a zadány jsou nákupy na novou techniku, kterou studenti LAD.LA budu využívat.

Celou skupinu podpory pro kurzy celoživotního vzdělávání AMU zahrnula do části projektu A4. Díky tomu se inovují i zavádějí nové programy na všech fakultách AMU. Ke kurzům vznikají podpůrné weby se všemi informacemi. První máme na HAMU a FAMU, kde už i došly příslušné akreditace:

U ostatních kurzů na DAMU probíhá úspěšně pilotní ověřování inovací či výuky (Katedra teorie a kritiky připravila nový kurz zaměřený na rozšiřování dovedností „Kurz divadelního vnímání a čtení“.

AMU se také zapojila do projektu nastavení tvz. mikrocertifikátů, kde plní roli v podobě jednoho z připomínkovacích míst a nastavuje své interní systémy, aby byla schopna vydávat tato osvědčení, která budou validní i pro další instituce. Tím umožní další rozšíření nabídky vůči široké veřejnosti.

V rámci společného projektu vysokých škol zaměřeného na kyberbezpečnost se AMU zapojila do dotazníkových šetření a její zástupci se účastnili odborných seminářů pro zlepšování zabezpečení konkrétních online služeb, zejména platformy Microsoft 365. Průběžně probíhal rozvoj propojení mezi studijním systémem a systému pro řízení výuky a začala práce na analýze zabezpečeného úložiště studijních dokumentů. Vzniká také nový předpis pro bezpečnější správu přístupů k systémům školy s ohledem na trvání pracovněprávních vztahů.

Poslední ze společných projektů vysokých škol se zabývá digitalizací studijní agendy. Nově tak AMU dokáže ověřit identitu uchazeče o studium prostřednictvím NIA nebo lépe zajišťovat komunikaci se studenty, kteří využívají datové schránky. Probíhá také implementace komplexního řešení pro elektronické podepisování dokumentů, které umožní centrální správu podpisových certifikátů nebo hromadné podepisování dokumentů. V neposlední řadě vzniká analýza potřeb školy (a konkrétně studijního systému) pro přechod na nový systém spisové služby, který AMU čeká v nejbližších dvou letech.

8. ledna 2024